Berlin, summer edition

De fiecare data cand urc in avion, ma cuprinde o stare de bine si de relaxare, senzatia ca nimic nu ma poate indispune. Chiar m-am gandit la asta cu ocazia ultimului zbor si mi-am dat seama ca asa este de fiecare data; adaugand Berlin la aceasta teorie, rezultatul este unul ideal-hipster.

Despre Berlin scriu si simt mereu cu aceeasi melancolie – dupa o senzatie foarte placuta si confortabila, dupa un loc in care ma regasesc.

Asa cum am mai scris si intr-un articol anterior, mi-am facut un obicei din a vizita Berlinul, obicei pe care intentionez sa il pastrez. Verisoara mea, norocoasa locuitoare a orasului deschiderii totale, mi-a spus, cu mai multe ocazii, ca Berlinul trebuie vazut vara, pentru ca atunci poti sta mult pe afara (cu conditia sa nu ai parte de o ploaie cu 16 grade) si poti sa-i vezi toate partile, valentele si culorile. Si am hotarat sa o ascult si am avut parte de o calatorie cat o vacanta.

Vazusem anterior (in primele mele vizite) si Jewish Museum, dar si Neues Museum si Domul de pe (Cladirea) Reichtag (pentru care este obligatorie rezervarea inainte de data planuita pentru vizita), spre care (toate) indemn cu multa caldura caci sunt experiente insolite si nu din cele tipice de tip turistic, sunt obiective care traiesc intr-un mod aparte si cu care poti interactiona foarte personal; experimentasem si supremul mod de entertainment la Berghain, drept care, de aceasta data am incercat si altele noi.

Ma intorc, de fiecare data, cu mare drag si placere vinovata, la Potsdamer Platz – locul meu favorit din oras, pentru ca acolo simt ca noul si vechiul sunt impreuna intr-o simbioza ermetica.

Si, cum, intr-un mod absolut exceptional, am avut norocul a trei zile cu 30 de grade, fapt absolut exotic pentru Berlin, am cam umblat alene prin oras. Si, in spiritul experimentarii unor noutati, am “vizitat” (si bine spus, pentru ca acolo esti ca intr-o excursie si daca locuiesti in Berlin) si stralucitorul Mitte.

Si, in acest areal geografic pe masura de detasat si glam, am gasit si cafea buna si hipster – la destul de faimoasa Kaffee Mitte – unde este mereu aglomerat fiind un soi de km 0 al punctelor de intalnire, dar pe masura de placut.

In acelasi Mitte, am incercat, pentru prima data, bucataria vietnameza intr-un loc extrem de potrivit in acest sens – acasa la Monsieur Vuong. Si pentru ca se spune ca n-ai incercat Berlinul daca nu ai stat macar la o coada, am bifat-o si pe asta, dar un domnisor foarte simpatic ne-a condus rapid la o masa unde ne-am bucurat de o excelenta experienta culinara si niste minunate si alcoolizate cocktail-uri.

Si pentru ca Berlinul este locul in care diversitatea isi gaseste identitatea perfecta, am dat si peste o gelaterie artizanala italiana (Cuore di Vetro), unde am mancat o inghetata cu pepene rosu – absolut divina si am baut un espresso care m-au dus direct cu gandul si simturile in insorita Italie.

Ne-am incheiat calatoria cu o plimbare pe malul lui Spree, in zona cladirilor Parlamentului – despre care am constatat ca este o experienta extrem de relaxanta si de impresionanta si pentru berlinezi, dar si pentru cei care sunt in vizita in frumosul oras.

Mi-este tare drag Berlinul pentru ca este un oras plin de culoare, de nou si de klasik in acelasi timp, este un spatiu extrem de deschis si de echilibrat in felul lui, un oras care ma relaxeaza, ma spala pe creier si ma umple de un zen aparte.

Astept cu placuta nerabdare editia urmatoare de Berlinale Filmestspiele pentru a-l revedea pe frumuselul Berlin.

Please follow and like us: